Partnerzy serwisu:
Mobilność

Poznań testuje czy rowery cargo sprawdzają się w ruchu podmiejskim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Poznań testuje czy rowery cargo sprawdzają się w ruchu podmiejskim
fot. Rowerowy Poznań
Poznań będzie jednym z pięciu europejskich miast, w których odbędzie się tzw. eksperyment przejściowy. Jego celem jest testowanie rozwiązań, które uczynią podróże rowerowe bardziej atrakcyjnymi, w przypadku Poznania sprawdzane będą zagadnienia związane z podmiejskim ruchem rowerów Cargo.

Poznań bierze udział w projekcje Specific. Ma on na celu zbadanie, w jaki sposób jazda na rowerze może przyczynić się do realizacji koncepcji 15-minutowego miasta w dzielnicach podmiejskich i o niskiej gęstości zaludnienia. Idea 15-minutowych miast to koncepcja urbanistyczna zaproponowana przez francuskiego urbanistę Carlosa Moreno. Zgodnie z nią najważniejsze potrzeby życiowe mieszkańców (praca, edukacja, zakupy, zdrowie czy rekreacja) powinny być dostępne w zasięgu 15-minutowego spaceru lub przejazdu rowerem od miejsca zamieszkania.

W Poznaniu, zgodnie z ideą 15-minutowych miast, rozwijają się sieci dróg rowerowych i infrastruktury pieszej, dzięki czemu mieszkańcy mogą swobodnie poruszać się bez używania samochodu. Realizowany w Instytucie Antropologii i Etnologii UAM, pod kierownictwem dr hab. Aleksandry Lis-Plesińskiej, projekt Specific ma na celu zbadanie, w jaki sposób jazda na rowerze może przyczynić się do realizacji tej idei w dzielnicach podmiejskich i o niskiej gęstości zaludnienia. Znacznie łatwiej jest zaspokoić wszystkie codzienne potrzeby podczas spaceru lub przejażdżce rowerem w centrach miast niż na przedmieściach i obszarach zewnętrznych. A jednak to właśnie na tych ostatnich mieszka najwięcej ludzi.

15 partnerów projektu SPECIFIC przeprowadzi tzw. eksperymenty przejściowe w pięciu miastach: Bellinzona (Szwajcaria), Bristol (Wielka Brytania), Graz (Austria), Maastricht (Holandia) i Poznań (Polska).

Celem eksperymentów będzie projektowanie i testowanie rozwiązań, które uczynią krótkie podróże rowerowe bardziej atrakcyjnymi, uwzględniając potrzeby osób dojeżdżających do pracy, odwiedzających znajomych oraz kurierów dowożących paczki lub posiłki.

– W Poznaniu w ramach projektu skoncentrujemy się na rowerach cargo, które dają możliwość przewożenia osób lub większych ładunków. Projekt zbada potencjał używania tego typu jednośladów w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach zlokalizowanych w Poznaniu i powiecie poznańskim. Badacze i badaczki we współpracy z urzędem miasta i poznańskim producentem rowerów cargo, firmą Hazay sprawdzą, na ile ten środek transportu może być przydatny w różnych branżach i jakie wsparcie instytucjonalne i infrastrukturalne jest potrzebne do jego skutecznego wdrożenia. W ramach planowanego eksperymentu przejściowego poznańscy przedsiębiorcy będą mogli wypróbować rowery cargo u siebie w firmach – informują organizatorzy.

Więcej o przedsięwzięciu można przeczytać na stronie projektu Specific.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Gdańsku powstanie „Rowerowy Raj”

Przestrzeń

W Gdańsku powstanie „Rowerowy Raj”

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska 19 maja 2024

Kielce mają środki unijne na drogi rowerowe i bike&ride

Przestrzeń

Kraków. Trwa budowa ścieżki rowerowej wzdłuż al. 29 Listopada

Mobilność

Bydgoszcz z rowerowymi planami na 2024 r.

Mobilność

Bydgoszcz z rowerowymi planami na 2024 r.

inf. pras. UM Bydgoszcz 07 lutego 2024

Zobacz również:

W Gdańsku powstanie „Rowerowy Raj”

Przestrzeń

W Gdańsku powstanie „Rowerowy Raj”

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska 19 maja 2024

Kielce mają środki unijne na drogi rowerowe i bike&ride

Przestrzeń

Kraków. Trwa budowa ścieżki rowerowej wzdłuż al. 29 Listopada

Mobilność

Bydgoszcz z rowerowymi planami na 2024 r.

Mobilność

Bydgoszcz z rowerowymi planami na 2024 r.

inf. pras. UM Bydgoszcz 07 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5